معرفی سیستم
برخی از سازمانها و موسسات اقتصادی، محصولات خویش را با استفاده از امکانات موجود در خارج از سازمان خود تولید میکنند. برخی دیگر نیز امکانات تولید داخلی خود را به صورت پیمانکاری اداره میکنند. مدیران این موسسات، برای تصمیمگیری دربارهی عقد قراردادهای خرید و کنترل فعالیت پیمانکاران، نیازمند اطلاعات مربوط به ماندهی مواد نزد پیمانکاران، مقدار محصول دریافتی از آنان و وضعیت قرارداد منعقد شده هستند. نرمافزار قراردادهای خرید خدمات تولیـدی به عنوان بخشی از مجموعه سیستم یکپارچه اطلاعات مدیریت تدوین فرآیند، ضمن برقراری ارتباط با سایر سیستمها و به خصوص سیستم تدارکات و انبار میتواند به خوبی پاسخگوی نیازهای یاد شده باشد.
یکی از عوامل موثر در فروش مستمر محصولات، برنامه ریزی به موقع در تحویل اقلام خریداری شده مشتریان می باشد. دسترسی به موجودی کالای ساخته و کالاهای در جریان تولید از یک سو و شناسایی ظرفیتهای بارگیری و شرکتهای حمل و نقل از سوی دیگر موجب خواهد شد تا ضمن کاهش اتلاف زمان در برنامه ریزی روزانه با کمترین انحراف تقویم زمان بندی به ازای هر سفارش فروش تعیین گردد.
در حال حاضر سیستم برنامه ریزی تحویل شرکت تدوین فرآیند توانسته است با در نظر گرفتن محدوده جغرافیایی و تنوع خریداران جوابگوی تمامی نیازهای بخش توزیع و فروش باشد.
امکانات و ویژگیهای اصلی نرمافزار
• امکان دسترسی لحظه ای به جزئیات سفارش فروش خریداران.
• امکان دسترسی وتنظیم جداول کالا و خریداران و جداول جانبی.
• امکان تنظیم تقویم زمان بندی تحویل بر اساس محدوده جغرافیایی و گروه خریداران.
• امکان تنظیم درصد و سهمیه تحویل ماهانه و درجه بندی خریداران.
• امکان معرفی خدمات مصرفی هر قرارداد بر مبنای توافق نامه به منظور محاسبه نرخ خدمات در قیمت تمامشده
• ثبت اطلاعات تکمیلی قرارداد از جمله پیش پرداخت یا جریمه به ازای تاخیر
• امکان ثبت زمانبندی تحویل کالا و تهیهی گزارش تاخیر تحویل محصولات
• امکان ثبت و نگهداری محصولات، مواد و تضمینهای قرارداد و کنترل مانده مواد و محصول
• امکان ثبت و نگهداری میزان ضایعات استاندارد مواد
• امکان ثبت الحاقیه یا متمم قرارداد
• امکان تعیین میزان سقف تحویل مواد مصرفی یک قرارداد در هنگام تحویل کالا
• امکان تعیین میزان سقف دریافت محصول از هر قرارداد برای هر محصول و هر یک از پیمانکاران
• امکان ثبت ارسال مستقیم کالا از قرارداد یک پیمانکار به قرارداد پیمانکار دیگر
• امکان ثبت اطلاعات صورت وضعیت پیمانکاران
• امکان محاسبه موجودی مواد نزد هر پیمانکار
• امکان تعریف فرمول ساخت کالا
• امکان قابلیت استقرار قراردادها به هنگام نصب اولیه سیستم
• امکان تعریف توافقنامههای مدتدار با پیمانکاران و ثبت قرارداد بر مبنای توافق
• امکان تغذیه ظرفیت تولید و تحویل روزانه محصولات با اشاره به میزان استاندارد ظرفیت حمل.
• امکان اعمال شرایط دلخواه و دسترسی به سفارش خریداران و تعیین اولویت بندی.
• امکان برنامه ریزی در پیشنهادات انتخاب شده سیستم و کنترل لحظه ای ظرفیت تحویل روزانه.
• امکان برنامه ریزی اتوماتیک بر اساس تاریخ خرید، اولویت تحویل و تاریخ خریداران.
• امکان کنترل برنامه تائید شده با ضوابط تقویم هر دوره تنظیم شده و مشاهده فعالیتها
• دسترسی سریع به تمام اطلاعات موجود دربارهی قراردادها شامل موارد زیر:
• قراردادها به تفکیک پیمانکاران، محصولات و مواد
• اطلاعات مقدار تحویلی و مقدار برگشتی محصولات و همچنین ماندهی هر قرارداد
• اطلاعات مواد به تفکیک محصول و پیمانکار قرارداد
• وضعیت مواد به تفکیک قرارداد و پیمانکار
• وضعیت محصولات به تفکیک قرارداد و پیمانکار
• ارسال مستقیم کالا به تفکیک پیمانکار و قرارداد
• مواد نزد پیمانکار
• میزان تحویل شده بین پیمانکاران
• کالاهای بدون قرارداد
• وضعیت پیمانکاران