معرفی سیستم
مدیریت منابع مصرفی در تمامی سازمان ها نگرانی اولیه مدیران ارشد می باشد و سیستمی که بتواند تمامی حالات مختلف دریافت و پرداخت را قبل از رویداد کنترل و ثبت نماید یک نیاز اساسی در کلیه سازمان ها به شمار می رود.
نرم افزار مدیریت وجوه نقد شرکت تدوین فرآیند با این هدف طراحی شده است تا تمامی گردش اسناد را به جزئیات ثبت و کنترل نماید. با اجرای دقیق این سیستم، بخش عمده ای از اسناد حسابداری کاهش یافته و زمان تهیه گزارشات مالی سرعت خواهد یافت.
امکانات و ویژگیهای اصلی نرمافزار
• تعریف انواع وجوه دریافت و پرداخت و تنظیم صفات مرتبط با هر نوع وجه بصورت جاری و اسنادی.
• تعریف انواع بانك، تنخواه و صندوق سازمان تحت عنوان عهده و تنظیم صفات مرتبط.
• تعریف انواع علتهای دریافت و پرداخت با امکان طبقه بندی و ارتباط با حساب تفصیلی مرتبط .
• تعریف سایر جداول از قبیل دسته چك، نحوه دریافت، انواع ارز با نیازهای هر سازمان.
• تنظیم سریال متفاوت اسناد و اختصاص موضوعات مختلف به هر سریال اسناد.
• تغذیه تمامی حالات دریافت و پرداخت وجه و مشخصات مورد نظر با سهولت كاربری.
• طبقهبندیاسناددریافتوپرداخت شاملدریافتوجه،تخصیص وجه،دستور پرداخت قطعیوانتقالمنابع و تنخواه گردان به صورت ارزی و ریالی.
• تغذیه پیش بینی دریافت و پیش بینی پرداخت و امكان مقایسه با اطلاعات واقعی و بررسی انحرافات.
• دسترسی لحظه ای به اسناد نزد صندوق جهت واگذاری و خرج نمودن با اشخاص و پیمانكاران.
• انتقال اسناد بین صندوقها و پیگیری مراحل بعدی.
• واگذاری چکهای نزد صندوق به صندوق یا منبع دیگر بصورت گروهی.
• تنظیم صورت وضعیت اشخاص و پیمانكاران جهت تهیه سند صورتحساب و تبدیل به فرم پرداخت قطعی.
• واگذاری اسناد نزد صندوق و صدور اعلامیه واگذاری برای تمامی بانكها با خدمات چاپی دلخواه.
• واگذاری مجدد یا برگشت چكهای در جریان وصول و پیگیری تمامی مراحل چكهای واخواست شده.
• صدور چاپ چكهای پرداختی با فرمت و مشخصات هر گونه دسته چك و كنترل شماره چكها.
• پیگیری و كنترل تمامی پرداختها و صدور چك، تحویل چك تا مرحله برداشت از حساب بانكی.
• تغذیه صورتحساب بانكی به صورت دستی و امكان دریافت مكانیزه تمامی صورتحساب های بانكی با فرمت DBF , TXT
• بررسی و محاسبه صورت مغایرت بانكی و مشاهده هر گونه مغایرت با پیغام مناسب و رفع آنها.
• تامین موجودی حسابهای بانكی از محل سپرده های بانكی به نسبت پرداختهای روزانه به صورت مكانیزه.
• محاسبه موجودی منابع بصورت لحظه ای و تا تاریخ دلخواه .
• تنظیم ضوابط حسابداری برای تمامی اسناد دریافت و پرداخت جهت مشاهده لحظه ای سند حسابداری و ارسال به سیستم حسابداری.
• صدور سند حسابداری با شرایط دلخواه و دوره زمانی كمتر از روزانه و تهیه سند مكانیزه حسابداری.
• ویرایش و كنترلهای متعارف در زمان صدور سند حسابداری جهت جلوگیری ازتهیه سند اشكال دار.
• دسترسی لحظه ای به موجودی هر بانك به تفكیك هر عهده با شرایط استاندارد هر سازمان.
• انتقال موجودی بانكها، چک های در جریان وصول و چک های در جریان پرداخت به سال آتی.